Yaşasın Karanlık
Kas20

Yaşasın Karanlık

Elektrikler kesildi dün aniden. Bir anda kapkaranlık bir yaşama fırlatıldık. Önce karanlıkta dikkatlice ilerleyerek bir çakmak bulmaya çalıştık, sonra da yakmak için mumu. Yine kızdık kendi kendimize, neden mumu el altına değil de zor ulaşılan bir yere koyduk diye. Bu arada mumu ararken epeydir evde arayıp da bulamadığımız eşyalar gözümüze çarptı. Çok hoşumuza gitti bu zoraki karanlık molası. “Ne olacak, kaçta gelir ki elektrik,...

Devamını Oku
Fanus – 2
Kas09

Fanus – 2

Geçmişe dönük yaşadıklarımın aynalara yansımasıyla günleri sayıyorum, kızlığımla bilinmeyenlerde yürüyorum duygularım hiçken, tramvay gelir belki bir masum çocukçasına alır götürür beni gideceği yere, gökyüzüne baktığım anda, sözde masum elleriyle, sunulan soğuk bir hava, bana armağan(!). Etrafımda gözyaşları dolanıyor, ben ise almışım elime şemsiyemi köpeklerin gözlerinden sakınıyorum benliğimi, rahmet yok yağan kalplerde, suretinde...

Devamını Oku
Karınca Misali…
Kas01

Karınca Misali…

Her zaman bir şeyler eksiktir hayatımızda, hiç tamam olamayız ve bunun hiçbir zaman mümkün olamayacağını düşünürüz. Eğitimimiz tamamdır mesela fakat kariyere açılacak kapının anahtarı yoktur. Nedir bu anahtar denen zımbırtı; yabancı dil, sertifikalar, kurslar falan… Bir evimiz vardır içinde mutluyuzdur aslında ama geçim sıkıntısı vardır, sürekli bir şeyleri yettirmeye çalışma çabası vardır, huzur eksik kalır. Hadi geçim...

Devamını Oku
Huzurlu Ölmek İstiyorum!
Eki12

Huzurlu Ölmek İstiyorum!

Başta insanlar olmak üzere herkesten kaçıyorum, kaçabildiğim kadar. Koşuyorum sığınabileceğim bir yer bulana dek. Sığınacak yer ararken bütün yaşadıklarım aklımdan geçiyor. Onları umursamıyorum, ben yaşayamadıklarımın peşinden koşuyorum.Daha, henüz doğmamışken kaybettiklerimi arıyorum. Bedenini başkasına satan fahişeler gibi, ruhunu başkasına satanlardan kaçıyorum. Sadece, kendi ruhuma sığınıyorum bu aralar. Sadece, kendi dünyamdayım....

Devamını Oku
Bırak Dağınık Kalsın Düşlerin…
Eki10

Bırak Dağınık Kalsın Düşlerin…

Sahip olduklarımız,  sahip olmayı hayal ettiklerimizdir belki de.  Sahip olmayı istediğimiz ne varsa onun için çabalarız hayatta. Doğarız, büyüyüp gelişiriz. Büyüdükçe isteklerimiz, sorumluluklarımız da artar. Apayrı bir çaba içerisine gireriz.  Aslında bu,  kendimizi bulma, yani kişisel bir kimlik oluşturma çabasıdır. Topluma kendimizi kabul ettirmek için uğraş verirken bir yandan da bireysel düşüncelerimizi harekete geçiririz. Hayal...

Devamını Oku
“Ölmek İstiyorum” (Şaka Yapıyor Olmalısın!)
Eki07

“Ölmek İstiyorum” (Şaka Yapıyor Olmalısın!)

“Ölmek istiyorum”. Bu cümleyi son zamanlarda fazlasıyla kullanır olduk. Hayatımızda yaşadığımız süreç içerisinde başımızdan geçen birtakım olaylara verdiğimiz sıradan bir tepki haline geldi. Tepkiyle kalsa gene iyi bazıları bunu gerçekten icraata geçiriyor.  Ben uzun zamandır düşünüyorum bir türlü anlam veremiyorum. Bizim hayatımız bu kadar ucuz mu? Hayattan vazgeçmek bu kadar kolay mı? Başınıza ne gelirse gelsin hiçbir...

Devamını Oku
Ertelenmiş Hayaller
Eyl30

Ertelenmiş Hayaller

İstediklerimizi gerçekleştirmemiz için neden hep birilerinin desteğine ihtiyacımız vardır? Neden etrafımızdakilerin onayını ya da fikrini almadan adım atamayız veya neden hayallerimizi gerçekleştirmek için biraz cesaret bulamayız kendimizde? Yıllarca çalışır, çabalarız fakat kendimize ait neyimiz vardır; ev, araba, yatırım gibi neler yapmışızdır? Büyük çoğunluğumuz için veriyorum cevabı: Hiçbir şey. Yapmayız çünkü bunlara hiçbir zaman...

Devamını Oku
-Ler, -Lar
Haz22

-Ler, -Lar

Üç nokta ile biten cümlelerin akıllarda bıraktığı boşluk doldurma telaşınıın iz düşümüyüm, her bir kafada ve her fikirde anlamsız saçmalıklarla dolu. Damlaların düşmesi gereken, yoğun sağanak bir ceset yağmuru altında duygularımı katletme telaşı içindeyim, antestezi uzmanı olamayan bir cellatın deneme yanılma masasındaki yanılmalarında,  yanlış hamlelerinden çıkan çığlık sesleri gibi içten ve içten, acınası ama bir okadar da acımasız....

Devamını Oku
Sıfır Sıfır Kırk Yedi
May29

Sıfır Sıfır Kırk Yedi

O’nun anısına… Saat:00:47. Oturduğum yerden yıllanmış tahta merdivenlerin gıcırtısını duyabiliyorum, alkolün vermiş olduğu bezginlik ile huzursuz  bir uğultu kulaklarımda mırıldanıyor, belki anlatmak istedikleri lanet saçma sapan hikayelerden sadece birkaçı, şu an benim olduğum gibi. Hayat bazı yerlerde gece başlar, dışarıda  acı acı bağıran siren seslerini, bir fahişe ile anlaşamamış pis bir ayyaşın küfürlerini hatta iki bina yanda...

Devamını Oku
Kırmızı Polar
Oca12

Kırmızı Polar

‘Mutluluğun resimini yapabilir misin Abidin?’ Para olsun veya olmasın harbi yüreklerle, değişmeyeni değiştirmek istercesine kararlı ama sonuçsuz, peki siz içine kapanık dünyayı mutlulukla koruyabilir misiniz? Geçmişte yaşadığınız utançları görerek, kadere sitem ettiğiniz anları bilerek… Bazı insanlar mutluluğun parada olduğunu zanneder ancak hayattaki en büyük yanılgıları budur, para yapay mutluluk...

Devamını Oku